bckground

Thursday, January 6, 2011

||oh JAKSA||

JAWATANKUASA KEBAJIKAN SISWA/I

Yupp! Itulah tajuk entry ini. Kenapa ye nak wat entry ni? sbb, masih ramai lagi  pelajar yang tidak tahu siapakah jawatankuasa kolej yang boleh dirujuk ketika mereka mengalami sbrg mslh di kolej.
Baiklah, wlaupn agk terlewat tuk mmperknal kan mereka2 nie, tp mari kita mengenali sdkt sbnyk tntg mereka dan tugas2 mereka di kolej:

1. Azizi - Yang Dipertua (YDP)
   Beliau memainkan peranan sbgai ketua kpd mahasiswa/i kolej rahim kajai. semua yang berlaku di kajai, mstlah di bwh pengawasan beliau. Semua program yang melibatkan pljr kajai, mst mndapat kelulusan beliau. Kira mcm, ketua keluarga la juga. Tugas YDP, adalah memastikan supaya semua warga kajai hidup dlm keadaan aman dan harmoni.

2. Firdaus - Naib Yang Dipertua (NYDP)
   Beliau merupakan pembantu kanan kpd YDP. Selain mnjdi pemangku kpd YDP jika YDP tiada di kolej, beliau juga memainkan peranan utk mmbantu YDP dlm mnjga keharmonian kolej. Beliau juga merupakan pengemudi karnival terbesar kajai iaitu MEFeK. (Kwn2, MEFeK akan berlangsung pd 20-23 Januari, mari bersama memeriahkannya!!)

3. Hanim - Setiausaha
   Beliau merupakan orang penting juga dalam organisasi ini. Stp mesy, prjmpaan, akan direkodkan oleh beliau. dan stp aktvt yang telah dianjurkn oleh biro, mstlah dilaporkan kpd beliau, agr stp aktvt dpt direkodkn dlm fail aktiviti pelajar.

4. Sayza - Bendahari
   Beliau menjaga kewangan pelajar dan JAKSA sndr. Bukan itu shj, beliau juga merupakan ketua kpd majlis MEDIK - Majlis Dinner Kajai. Dimana, pd malam trsbut, smua pljr akan berkumpul dan makan bersama2..Meriah...Gud luck pd MEDIK sesi ini (nak tahu tema ape? kite tggu poster yg akan diedarkn pd stp blok...^^,)

5. Ares - Biro ICT dan Penerbitan
   Ingt x risalah info kajai yang dihantr dr blk ke blk tuh? Haaa, itulah tugas biro ICT. Beliau akan merakamkan stp gmbr, mngumplkn mklmt mngenai xtvt yg telah dianjurkn utk dimuatkn dlm info kajai tersebut. Beliau juga org kuat dlm pembikinan poster kajai di ats..oh kreatifnya.

6. Farid - Biro Sukan dan Rekreasi
   Segala aktvt brkaitan sukan, adalah dibwh pengelolaan beliau. Beliau merupakan org yng bertanggjwb sewktu temasya SUKEM berlangsung. TAHNIAH buat beliau krn berjy mngharumkan nma Kajai di dlm temasya trsbut!!!

7. Dbah - Biro Alumni dan Hubungan Luar
   Beliau adlh org yg bertggjwb utk mngadakan aktvt brsma alumni kajai. Dibawah beliau, berdirinya urusetia Alumnia (UA) utk bersma2 berganding bahu dalam mngadakan program utk pljr alumni, malah utk pljr2 kajai sndr.

8. Faz - Biro Hal Ehwal Siswi (HESWI)
   HESWI merupakan biro yng hanya melibatkan siswi shj. Selain merncng progrm utk siswi kajai, HESWI juga perlu menjga hal ehwal kbjkn siswi dlm prkara2 yg melibatkan kolej.

9. Dila - Biro Akademik
  ESZ- English Speaking Zone merupakan xtvt di bwh pengelolaan beliau. Mjg bilik PKA, disamping mngadakan xtvt brbntuk akademik utk pljr. Di blk PKA, terdpt mini library, dapur, dan ruang utk pelajar melakukn xtvt mereka.

10. Agilan - Biro Kebajikan
   Segala kebajikan pelajar adlh dibwh tggjwb beliau. Beliau juga akan mgadakn progrm kitar smula utk smua pljr kajai. 
(pljr yg kematian ahli keluarga, boleh menghubungi beliau utk mndptkn pampsan dr Universiti.)

11. Zetty - Biro Kebudayaan
   Beliau menguruskan hal-hal kebudayaan termsklah tarian, boria, lakonan, teater dsb. Dan beliau memainkn peranan dlm memastikn kajai mengungguli ICAF-Inter College Art Festival utk sesi ini! Gud luck Zetty!!

12. Rozalini @ Ocha - Biro Keusahawanan
    Aktiviti keusahawanan sprti jualan, seminar dan yang berkaitan dngn nya adalah dibawah bidang kuasa beliau. beliau akn mngadakan aktvt yg akan mnddik pljr supaya mmpunyai ciri2 keusahawan.

13. Afiq - Biro kerohanian
   Beliau memegang tugas pntg utk mngadakan aktvt2 brbntuk kerohanian spt solat hajat, solt terawih berjemaah, memask bubur lmbuk, mmberi tazkirah dll. Beliau juga perlu mnjg surau kolej agr sntiasa bersih dan suci utk beribadah.

14. Kelly - Biro Integrasi
   Beliau akan mngadakan aktvt utk pljr2 bukan Muslim sprti smbutan Pesta Angpau, FINS, Pesta Tanglung dan lain2. 

Sudah kenali mereka? Mereka bukn shj memegang portfolio biro masing2, tp juga bertanggjwb ke ats mslh pljr. Jika anda mngalami sbrg mslh, bolehlah berjmpa dgn mereka. Mgkn mereka boleh mmbantu anda???Why not ^___^

||Majulah HESWI untuk KAJAI||



No comments:

Post a Comment